מעבר באור אדום

מעבר באור אדום עשויה לגרום לתאונות דרכים קשות ביותר, משכך היא מהווה עבירת תנועה חמורה. בהתאם, נהג שנתפס עובר באור אדום יקבל קנס וכמות נקודות גבוהים. במקרה שקיבלתם קנס על מעבר צומת באור אדום, חשוב שתדעו מה הן האפשרויות והסיכון העומדים לפניכם, שכן הרישיון שלכם עשוי להיות תלוי בכך.

מעבר באור אדום: חומרת העבירה

ברור לכל כי מעבר באור אדום הינה עבירת תנועה בעלת השלכות פוטנציאליות קשות. למעשה, בעוד נהג עובר צומת באור אדום, נהג שנסע באור ירוק בצומת, עשוי לפגוש בנהג שעבר על הוראות הרמזור וליצור תאונה קשה ומסוכנת, שכן הנהג שנסע באור ירוק לרוב לא מצפה כלל לפגוש רכב מכיוון התנועה בו נסע הנהג שעבר באור האדום.

בפשט, נסיעה באור אדום הינה מסוכנת ביותר, שכן הנהגים האחרים והולכי הרגל העוברים ברמזור ירוק לא מצפים כלל לבואו של הנהג שעבר את הצומת באור האדום. כך, יכולה להיווצר תאונה מסוכנת ומצערת שיכולה להימנע בקלות – על ידי ציות להוראות הרמזור.

 

העונש על מעבר צומת באור אדום

 

מעבר באור אדום כאשר לא הייתה תאונה

בהנחה שהנהג שעבר על החוק, ועבר את הצומת באור אדום, אם בזדון ואם בשוגג, לא גרם לתאונה עם נפגעים או שלא תחת נסיבות מחמירות, יזקפו לחובתו, על פי חוק, קנס של 1000 ש"ח ו- 10 נקודות.

 

מעבר באור אדום בנסיבות מחמירות

ככל שנהג עבר באור אדום תחת נסיבות מחמירות, פרט ל- 10 הנקודות אשר יקבל גם בעבירת מעבר ברמזור אדום "רגילה", יקבל הנהג זימון לדין בבית המשפט לתעבורה.

 

מהן נסיבות מחמירות?

  1. כאשר נהג עבר באור אדום תוך גרימה להפרעה ו\או סיכון לעוברי דרך אחרים.
  2. מעבר באור אדום כאשר בצומת כבר יש רכב שבא מכיוון אחר.
  3. נהג אשר הורשע ב- 3 השנים הקודמות בעבירה של מעבר באור אדום.

 

השלכות של מעבר באור אדום בנסיבות מחמירות

בשונה מעבירת מעבר באור אדום שלא נעשתה תחת נסיבות מחמירות, תינתן לקצין משטרה סמכות להחליט על פסילה מנהלית של רישיון הנהג המואשם למשך תקופה של 30 יום.

 

בבית המשפט

בבית המשפט תוכל התביעה לבקש אופנים שונים של ענישה כנגד הנהג. בין היתר, מתן קנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה בפועל, פסילת רישיון הנהיגה על תנאי, מאסר על תנאי ואף מאסר בפועל. בקשת התביעה והחלטת השופט ינבעו הן מן הנסיבות במסגרתן בוצעה העבירה, מידת חומרתה והן מעבירות קודמות אותן ביצע הנהג.

 

 

מעבר באור אדום כאשר נגרמה תאונה עקב אי הציות לרמזור

מעבר באור אדום גרידא, יזקוף לחובת הנהג שעבר על החוק קנס ונקודות. עם זאת, למעבר באור אדום יכולות להיות השלכות הרות אסון. בין היתר, יכול מעבר באור אדום לגרום לפגיעה בהולכי רגל ו\או במכוניות ונהגים אחרים העוברים בכביש.

ככל שנהג גרם לתאונה עקב מעבר באור אדום, הוא יכנס לתחום הדין הפלילי. למשל, ככל שפגע בבני אדם, ללא הרוגים מן התאונה, יתכן ויואשם בעבירת חבלה ברשלנות שדינה יכול להגיע לשנת מאסר בכלא.

לא זו אף זו, לא מן הנמנע שכתוצאה מן המעבר של הנהג ברמזור אדום יהיו הרוגים – במקרים מעין אלו, יכנס הנהג אל תחום המקרים הקשים יותר בדין הפלילי.

ביניהם, גרימת מוות ברשלנות שבגינה יזקפו לחובת הנהג עד 3 שנות מאסר, ולעתים אף בעבירות המתה אחרות אשר בגינה יזקפו לחובת הנהג עונשי מאסר חמורים יותר שיכולים להגיע עד לעשרים שנים מאחורי סורג ובריח.

 

קבלת דו"ח על מעבר באור אדום

ראשית, קבלת דו"ח אינה גזירה משמיים, וכלל שלא שילמתם אותו חפותכם עומדת בעינה. כלומר, הנקודות לא יזקפו לחובתכם עד שלא תשלמו את הקנס שהינו כמו הודאה בעבירה ולמעשה הרשעה בה.

 

נעצרתם על ידי שוטר

אם נעצרתם על ידי שוטר אשר מתריע בפניכם כי עברתם באור אדום, ואילו הינכם מאמינים בחפותכם וכי נעשה לכם עוול ו\או כי השוטר טועה בהבחנת המקרה, אל תהססו למסור את עמדתכם לשוטר ולהבהיר לו כי לו עברתם באור אדום.

עמידה על חפותכם כבר בזמן קבלת הדו"ח יכולה להיות הרת גורל עבורכם ככל שתבחרו לפנות להליך המשפטי ולמעשה להישפט בבית המשפט.

כלומר, אם אתם סמוכים ובטוחים שלא עברתם באור אדום ומדובר בטעות, אל תמהרו להסכים עם דבריו של השוטר כדי לנסות לזכות ברחמים ואמפתיה מצידו כדי שאולי יוותר על דו"ח התנועה – התנצלות על המעשה והסכמה עם דברי השוטר עשויה לפגוע בכם ככל שתרצו לעמוד על חפותכם מאוחר יותר.

הסבירו לשוטר, בנימוס רב ובנועם, את המצב ואת עמדתכם, ואף תוודאו כי הוא רושם את תגובתכם המלאה בדו"ח התנועה, שכן מחובתו לעשות כך – השופטים בבית המשפט יתחשבו בתגובתכם לטובה או לרעה, לפי התוכן שלה.

קרי, דו"ח תנועה בו בתור תגובה תירשם הודאה באשמה תהיה לרעת הנהג בבית המשפט ואילו דו"ח תנועה בו תירשם הכחשת הנהג תהיה לטובתו בבית המשפט.

חשוב מאוד להבין כי הכל לפי נסיבות העניין, ככל שבאמת לא ביצעתם את העבירה – ספרו את האמת, עמדו על חפותכם!

 

צולמתם על ידי מצלמה

ככל שצולמתם על ידי מצלמה ואילו הרכב נראה בבירור במצלמה, לא עומדות בפניכם אפשרויות רבות. עם זאת, ככל שיוכל הנהג להטיל ספק ברמת אמינותה של המצלמה ו\או בעצם חוקיות הצבת הרמזור, יתכן ובית המשפט יפסוק לזכותו בעניין.

יחד עם זאת, בנסיבות בהן צילום הרכב אינו ברור או לחלופין הרכב המצולם אינו בוודאות שלכם, אל תהססו לערער על הדו"ח ואף לבקש להישפט.

 

מה ניתן לעשות?

  1. לשלם את הדו"ח – הודאה באשמה.
    האופציה הקלה ביותר, ככל שלא בוצעה העבירה בנסיבות מחמירות, תישאו בקנס ובנקודות.
  2. לערער על דו"ח התנועה במרכז לפניות נהגים – תוך 30 ימים מהמצאת הדו"ח.
    יש להגיש בקשה מנומקת שנתמכת בעובדות.
  3. בקשה להישפט – תוך 90 ימים מהמצאת הדו"ח.

 

היוועצות עם עורך דין המתמחה בדיני תעבורה

קבלת דו"ח בגין מעבר באור אדום ועל אחת כמה וכמה דו"ח שניתן בגין מעבר באור אדום בנסיבות מחמירות, מדובר בנושא רציני שעשוי להיות הרה גורל עבור הרישיון שלכם.

פניה לעורך דין המתמחה בתחום עשויה להציל את רישיון הנהיגה, שכן העורך דין יוכל לסייע לכם בהתמודדות עם הדו"ח או המקרה בבית המשפט ומחוצה לו – בין אם מדובר במתן ייעוץ משפטי ובין אם מדובר בייצוג בבית המשפט בפועל.

 

ניתן לקבל מידע על עברות תנועה נוספות כאן:

 

לקבת ייעוץ משפטי בנושא, צרו קשר עם משרד עורכי דין שלנו, נשמח לעזור!

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן