איך בוחרים עו״ד תעבורה

אחת השאלות המורכבות ביותר היא איך בוחרים עו"ד תעבורה, הרי רובנו לא הולכים כל יום לבית המשפט ואנחנו לא מכירים עורכי דין טובים כדבר שבשגרה. הקושי אף נהיה גדול יותר כאשר מחפשים עורך דין לתחום מסוים ונישתי כמו עורך דין המומחה בדיני תעבורה.

הבעייתיות שבקושי זה היא שבחירה שגויה של עורך דין תעלה ביוקר ללקוח ועלולה להיות בעלת השלכות הרסניות. כך לעיתים ההבדל יכול להיות בין קבלת זיכוי מוחלט או עונש מינימלי ביחס להאשמות המרכזיות לבין עונשים כבדים אשר יכולים להיות שלילת רישיון, קנסות גבוהים ובמקרים קיצוניים אף כלא.

כמענה לכך, במאמר זה אנו נסקור כיצד כדאי לבחור עורך דין בתחום התעבורה, למה חשוב לשים לב וממה כדאי להימנע על מנת להגדיל את הסיכויים כי העורך דין אשר תבחרו יספק לכם את התוצאות הטובות ביותר אשר ניתן להשיג במסגרת התיק.

 

זמינות וקשב של עורך הדין אל הלקוחות שלו

הנדבך המשמעותי ביותר ואולי גם האפשרי ביותר לזיהוי מראש הוא הזמינות והקשב של עורך הדין אליכם. עריכת דין הוא מקצוע אשר קם ונופל על הפרטים הקטנים, על מנת להצליח בתיק, יש ללמוד את נסיבות המקרה הייחודיות, את האדם אשר עומד מאחורי התיק, הגורמים לתיק וכיוצא בזה. לשם כך, נדרש להקדיש תשומת לב ללקוח ולתיק אותו הוא מביא למשרד.

אומנם לא תוכלו לראות בכך ערובה להמשך הזמן, אך ניתן לראות כבר במפגשים הראשונים עוד בטרם התחייבתם לעורך הדין בצורה כלשהי כי מדובר בעורך דין אשר מתעניין בכם, שואל אודות התיק ורוצה לדעת את נסיבות המקרה על מנת לתת לכם תוכנית פעולה אפקטיבית, או לחלופין שמא מדובר בעורך דין אשר אינו רואה את הלקוח בפני עצמו אלא כחלק מסרט רץ של לקוחות. בהקשר זה אל תחששו גם לשאול את עורך הדין מה הפניות שלו לטפל בתיק חדש, במידה והוא הגון הוא יציין זאת בפניכם.

החשיבות של בחירה בעורך דין אשר יעניק לכם את הקשב לו אתם ראויים תחסוך לכם זמן ועצבים בהמשך הדרך, שכן בהקשרים של עריכת דין שירות הוא לא רק בונוס אלא הוא העבודה ממש. כמו כן, ככל שעורך הדין נותן לכם יותר קשב כך ככל הנראה עולה הסבירות כי הוא גם נותן קשב לתיק ובודק באופן עצמאי את עובדות המקרה וכותב במידת הצורך את כתבי הטענות בניסיון להצליח עם התיק שלכם.

פרט לשאלות אותן ציינו, ישנה חשיבות גם לראות כיצד הוא מתנהל למולכם, בהקשרים של זמינות וקשב למול הלקוח, לאינטואיציה יש יכולה לסייע במידה רבה מאד. במקרים רבים עורך דין אשר אין לו קשב אלינו אנחנו נרגיש בכך "בבטן", באופן כזה שנרגיש כי דוחקים בנו או לא רצויים לשאול שאלות. כאשר דבר זה קורה, מדובר בנורת אזהרה בעבורכם בנוגע לעורך הדין המצוי למולכם.

 

איך בוחרים עו"ד תעבורה – מומחה לדיני תעבורה

כמו שאתם לא תלכו לרופא לב מצטיין בשביל בעיית רגליים, כך גם אתם לא צריכים ללכת לעורך דין אשר מתמחה בפלילי או בדיני חברות על מנת לתת לכם מענה בתחום דיני התעבורה. בהקשר זה אין זה משנה אם מדובר בעורך דין טוב או לא, מאחר שמדובר בתחומים שונים בתכלית אשר דורשים מיומנויות שונות.

בהתאם לכך ישנה חשיבות כי עורך הדין ישלוט בשני תחומים אשר מהותיים לדיני התעבורה והם מפורטים להלן:

 

דיני התעבורה

כפי שרבים יודעים, ישנה מערכת דינים ענפה הנוגעת לדיני התעבורה. החל מהענישה הפלילית בנוגע לעבירות תנועה וכלה בדיני הביטוח הייחודיים הנוגעים לפיצויים בעבור תאונות דרכים. עורך דין לדיני תעבורה צריך לשלוט בתחום זה ולהכיר את מערכת החוקים על בוריה.

דינים אלו הם אשר מאפשרים לעורך דין לזהות כי הלקוח לא נהג בשכרות מעבר למותר, שהיו נסיבות מקלות לעבירות התנועה אותן ביצע או לחלופין כי הוא זכאי לפיצויים מוגדלים בנסיבות העניין ולכן ישנה חשיבות כי עורך הדין יהיה בקיא בהן וידע לקשר את המקרה למערכת הדינים הרלוונטית.

 

ייצוג בבתי המשפט

ייצוג בבתי משפט או בשמה המקצועי, ליטיגציה, הינה אומנות אשר רבים חושבים כי כל עורכי הדין בקיאים בה. אך בפועל מרבית עורכי הדין כלל אינם מגיעים לבתי משפט אלא עוסקים בניסוח חוזים וכדומה. אך על מנת להיות עורך דין מוצלח בדיני תעבורה, ישנה חשיבות לשליטה באומנות הליטיגציה ובייצוג בבתי המשפט ובתי הדין השונים.

לכן, ישנה חשיבות רבה כי תשאלו את עורך הדין האם הוא עוסק הרבה בדיני התעבורה, האם מדובר בתחום בו הוא מתמחה ומה הניסיון שיש לו בייצוג בבתי משפט. תשובות לשאלות אלו יתנו לכם מושג האם מדובר בעורך דין אשר מתמחה בסוג התיקים אשר אתם צריכים מענה לגביו או לאו ובהתאם לכך תוכלו לבחור בחירה מושכלת בנוגע להעסקתו כעורך דינכם.

 

איך בוחרים עו"ד תעבורה – הניסיון של עורך הדין בתחום וההצלחות שלו

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, חשוב מאד לבדוק את הניסיון של עורך הדין בדיני התעבורה. כלומר, לא מספיק לדעת שמדובר בעורך דין הבקיא ברזי התחום אלא שמדובר בעורך דין מיומן בעל ניסיון בתחום שעסק בתיקים מסוג זה בעבר ונחל הצלחות בתחום.

לא רק זאת, בתחום דיני התעבורה ישנם שחקנים חוזרים רבים כמו חברות הביטוח, רופאים מומחים, משטרת ישראל ושופטים המטפלים בעיקר בתיקים מסוג זה בבתי דין ייעודיים לנושא. בהתאם לכך, עורך דין בעל ניסיון מעיר את הנפשות הפועלות ויודע כיצד לפעול הן למול הגופים השונים במדינה כמו המשטרה, קופות החולים ומערכת בתי המשפט אשר מעמיסות בבירוקרטיה והן למול הצדדים לתביעות השונות כמו הביטוחים והמשטרה.

כך, עורך דין טוב ידע לזהות פשרה אשר מיטיבה עם הלקוח ומומלץ לו לקחת אותה לעומת פשרה אשר אינה משתלמת למול הלקוח. כך עורך דין תעבורה מיומן יוכל לפרוס את הסיכויים למול הסיכונים בפני הלקוח ולאפשר ללקוח לקבל בחירות מושכלות הנשענות על יסוד הניסיון הרב של עורך הדין בתיקים מסוג זה.

בהתאם לאמור, כדאי לברר מול עורך הדין במסגרת הפגישה הראשונית האם הוא התמודד עם בעיות דומות לאלו שלכם, כיצד הוא בחר לפעול בהם ומה היו התוצאות אותן אותו לקוח קיבל. כמו כן, במידה שיש לכם גישה ללקוחות אשר שכרו בעבר את שירותיו של אותו עורך דין מומלץ לנסות לפנות ללקוחות אלו אשר יוכלו לתאר את ניסיונם למול עןרך הדין בצורה בלתי אמצעית.

 

איך בוחרים עו"ד תעבורה – סיכום

לסיכום, בחירת עורך דין בדיני תעבורה הינה בחירה קריטית אשר יכולה להיות לה השפעה מהותית על חייכם. היא יכולה להיות ההבדל בין זיכוי, קבלת פיצויים או עונש מינימלי לבין דברים אשר ילוו אתכם במשך כל חייכם. לכן חשוב לא לבחור על בסיס אמוציונלי או באופן שרירותי את עורך הדין אלא ללכת ולברר את טיבו של עורך הדין, זאת בהתאם לקריטריונים אשר הוצגו במאמר זה.

החשיבות של ידע זה, תעניק לכם את היכולת לבחור בחירה מושכלת יותר בנוגע לזהות עורך הדין אותו שכרתם ובכך יתאפשר לכם לקבל שליטה על ההליך המשפטי שבו אנשים רבים אינם מרגישים בשליטה אלא מרגישים תלויים בחסדי המערכת הגדולה והמורכבת.

 

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן