משרד עורכי דין לתאונות דרכים

אם נפגעתם מרכב לאחרונה, אתם זכאים לפיצויים. ישנם מהלכים רבים שעליכם לעשות לשם הבטחת כספי הפיצויים המגיעים לכם. בשל ההליכים המשפטיים והמנהליים הכרוכים בנושא, מומלץ להיוועץ עם משרד עורכי דין לתאונות דרכים, לשם קבלת פיצוי מלא.

מהו נפגע מתאונת דרכים ופיצוי על פי החוק

כל אדם, בין אם נהג ברכב ובין אם הולך רגל, אשר היה מעורב בתאונה הכוללת כלי רכב, זכאי לפיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לו. הפיצוי מוסדר לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. מטרת החוק היא לסייע לנפגע, שנקרתה תאונה לדרכו ללא כל אשמה מצדו.

החוק קובע כי פיצוי ניתן לכל אדם שנפגע בתאונת הדרכים, וכולל תחת חובת הפיצוי גם תאונות עצמיות, דוגמת התנגשות בעץ או בכל עצם הנמצא בדרך. הפיצוי האמור מוגבל למקרים המוגדרים בחוק כתאונת דרכים. ההגדרה המדויקת היא "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה". לצד הגדרה זו, מגדיר החוק מצבים נוספים בהם זכאי אדם לפיצוי בשל תאונה בה הוא היה מעורב.

חשוב לציין כי ישנו מקרה חריג, בו תחשב תאונת דרכים גם כתאונת עבודה. מצבים אלו מתרחשים כאשר תאונת הדרכים נעשתה במהלך יום העבודה, אך גם במצבים בהם התאונה התרחשה בדרך אל העבודה או ממנה אל הבית. מצבים אלו קצת חריגים, בכל הנוגע לפיצויים, ועליהם יינתן הסבר בהמשך.

 

מה עלי לעשות?

לשם קבלת כספי הפיצויים, על הנפגע להגיע עם תיעוד של התאונה לעורך הדין ולבית המשפט. ישנם מספר פעולות שעל נפגע לבצע, לשם ווידוא שכלל הנתונים נמצאים בידו, לפני שמחליט לתבוע.

ראשית, יש לתעד את האירוע ככל הניתן. יש לרשום את כלל פרטי הרכב המעורב בתאונה, וכן את פרטי הנהג ברכב. כמו כן, יש לצלם את הרחוב ואת מקום התאונה, תוך הצגת נקודת הפגיעה. לדוגמה, אם רכב נכנס ברכב שלי מאחור, אצלם את נקודות הפגיעה של הרכב שלו ושל הרכב שלי, לשם הוכחה שהרכב האשם פגע בי בניגוד להוראות החוק. בדוגמה אחרת, אם אני הולך רגל שנפגע מכלי רכב, אצלם את שטח התאונה, אראה שעברתי במעבר חצייה ושהיה לנהג הפוגע זמן מספיק לראות את הגעתי.

שנית, יש להגיע לבית חולים לשם קבלת טיפול רפואי. פנייה לקבלת טיפול רפואי תבטיח את רישום כלל הפגיעות שספגתי בתאונה. כך נוודא שכלל הטיפולים הנדרשים והפגיעות יהיו מתועדות, זאת לשם קבלת פיצוי הולם, הן לשם תשלום הטיפולים והן לשם אובדן ימי עבודה ונזקים נוספים. לשם קבלת פיצוי בגין אובדן ימי העבודה יש לשמור את כלל אישורי המחלה שהתקבלו מרופא המשפחה או מבית החולים.

שלישית, על הנפגע לפנות לתחנת המשטרה, זאת לשם קבלת אישור מטעם המשטרה לקרות התאונה. האישור האמור נדרש פעמים רבות, בין אם לשם זימון בוחן למקום האירוע ובין אם לשם כיסוי ביטוחי.

 

התייעצות עם משרד עורכי דין לתאונות דרכים

לאחר ביצוע כלל הפעולות לעיל, יש לפנות לקבלת ייעוץ מטעם משרד עורכי דין לענייני תאונות דרכים. יש לבחון האם המשרד שנבחר הוא המשרד המתאים, זאת לפי תחום מומחיותו, נגישותו המקצועית והמלצות קודמות שיש לו בתחום.

עורך הדין ידאג לעסוק עם כל הגורמים הרלוונטיים. על פי רוב, ייתבע עורך הדין את חברת הביטוח המבטחת את רכבו של הנהג הפוגע. במקרים בהם אין ביטוח חובה (למרות החוק הקובע שכל רכב הנוסע על הכביש חב ברכישת ביטוח חובה), ייתבע עורך הדין את קרנית, היא קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. הקרן האמורה הוקמה לשם מתן פיצויים במקרים אלו, בהם אין ביטוח חובה ברכב פוגע.

דוגמה נוספת לסיוע שיינתן מטעם עורך הדין המומחה הוא לעניין תאונות הדרכים המוגדרות כתאונות עבודה. במקרים אלו, זכאי הנפגע לפיצוי מביטוח לאומי. אולם, לא ניתן כפל פיצויים, ולכן ינוקה הסכום שניתן מביטוח לאומי מסכום התביעה. כך, אם סכום הזכייה הוא 10,000 ₪, ואני זכאי מביטוח לאומי לסך של 2,000 ₪, אזכה לקבל כפיצויים רק 8,000 ₪. יש לציין שקביעה זו תהיה נכונה גם אם לא תבעתי את ביטוח לאומי! במקרים אלו, עורך הדין יידע לפעול אל מול הגורמים הרלוונטיים.

באם נקריתם לאחרונה לתאונת דרכים, בין אם הייתם בצד הפוגע או הנפגע, אנו ממליצים לכם ליצור עמנו קשר ולוודא את מצבכם המשפטי. משיחה קצרה נוכל לדעת מהם הצעדים הבאים שיש לנקוט, בכדי שתוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם במהירות האפשרית.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן