המרת רישיון זר / בינלאומי לרישיון ישראלי באמצעות עו"ד תעבורה – המדריך המלא

כשמדברים על הבירוקרטיה הנהוגה במדינת ישראל, יש שיטענו כי מדובר בדבר מסורבל ולעיתים אפילו בלתי נסבל. בהקשר זה, המרה של רישיון זר לרישיון ישראלי בד"כ כרוכה בהרבה ניירת, באינטראקציה עם פקידים וכיו"ב. אולם, ישנה חשיבות גבוהה עבורכם, שלא לוותר על הליך המרת הדרכון הזר שבידכם לדרכון ישראלי, כיון שהנפקה של רישיון ישראלי חדש עשויה להיות מסובכת יותר ואף כרוכה בעלויות לא מעטות. בכדי לגרום לתהליך המרת הרישיון להיות קל יותר, תוכלו להמשיך לקרוא את המשך המאמר ודרכו לקבל הסבר מפורט בנוגע לתהליך ההמרה של דרכון זר לדרכון ישראלי ובנוסף גם בנוגע לסיוע של עורך דין מומחה, שיוכל לסייע עבורכם בתהליך.

מי זכאי להמרת רישיון זר לרישיון ישראלי?

בכדי שאדם יהיה זכאי להמיר את רישיון הנהיגה הזר לרישיון נהיגה ישראלי, עליו לעמו בכמה תנאים הכוללים:

  • במידה והוא תושב חוזר, תושב ארעי, תייר או עולה חדש.
  • במידה ויש לו את רישיון הנהיגה הזר במשך לפחות חמש שנים, בטרם נכנס הוא לארץ.
  • אם הוא תושב חוזר, יוכל הוא להמיר את רישיון הנהיגה הזר לרישיון נהיגה ישראלי, במיה והוא הוציא אותו כשישה חודשים לפחות, בטרם נכנס הוא לארץ.

 

דגשים

עולים חדשים, תיירים, תושבים ארעיים ותושבים חוזרים (ששהו בחו"ל במשך שנה רצופה לפחות) יכולים לנהוג בישראל עם רישיון נהיגה תקף, במשך השנה הראשונה מהיום בו הם נכנסו לארץ.

הדבר מותנה בכך שהם הגיעו לגיל המאפשר זאת ובכך שהם ינהגו ברכב המותאם לרישיון הנהיגה שבידיהם. עבור תושב חוזר תתאפשר המרה של הרישיון הזר, במידה והוא הוצא שישה חודשים לפחות, בטרם הגיע התושב החוזר לישראל.

 

המרת רישיון הנהיגה – כיצד מתבצעת?

ככלל, המרת רישיון הנהיגה הזר לרישיון נהיגה ישראלי מתבצעת באופן הבא:

  • ראשית, יש לשלם אגרה באחת מהדרכים הבאות: אתר התשלומים הממשלתי, בסניף דואר, במוקד הטלפוני או באחת מעמדות הרישום הקיימות (יש לציין כי בעלי דיפלומה לא נדרשים לשלם את האגרה).
  • הגעה למשרד הרישוי – לאחר תשלום האגרה, יש להגיע למשרד הרישוי (לאחר תיאום תור מראש).
  • הגשת מסמכים רלוונטיים לבקשה להמרת הרישיון באופן הבא: תושבים ארעיים – נדרשים להגיש דרכון מקורי תקף (ואת התרגום של הדרכון במידה והוא בשפה זרה) ובנוסף גם ויזת כניסה לארץ ואישור לכניסה ויציאה ממדינת ישראל. תושבים חוזרים – נדרשים להגיש רישיון נהיגה תקף, תרגום של הרישיון (במידה והוא כתוב בשפה זרה). דיפלומטים – נדרשים להגיש אישור דיפלומטי מקורי תקף, רישיון נהיגה מקורי ובנוסף גם את התרגום של רישיון הנהיגה (במידה והוא כתוב בשפה זרה). עולים חדשים – נדרשים להגיש רישיון נהיגה מקורי ותקף וכמו כן, את התרגום של רישיון הנהיגה (שאושר ע"י הנוטריון) ובנוסף, תעודת עולה חדש.

 

דרישות נוספות

מלבד מסמכים וטפסים רלוונטיים, שהמבקשים להמיר את רישיונם נדרשים להגיש, הם נדרשים גם לעבור טסט נהיגה, באותו אופן שאדם המבקש להוציא רישיון נהיגה בישראל, נדרש לעבור. לאחר מעבר של מבחן תיאוריה, יוכל הוא לגשת למבחן טסט (יש לציין כי רק אדם בגיל 16 ותשעה חודשים ומעלה, יהיה רשאי לבצע את מבחן הטסט). עולים חדשים אשר ניגשים למבחן התיאוריה, יהיו זכאים לבחינות מותאמות, בשפה שהם דוברים.

בכדי לגשת למבחן הטסט, יש לשלם אגרה בסכום של 141 ₪ ובנוסף גם תשלום של 229 ₪, בגין השכרת רכבו של מורה הנהיגה ולאחר מכן, ניתן להגיש את אישור תשלום האגרה ולגשת למבחן הטסט. ככלל, אדם יוכל לקבל פטור מביצוע מבחן הטסט, במידה והוא מחזיק ברישיון נהיגה זר במשך חמש שנים לפחות והוא מעוניין להמירו לרישיון ישראלי מאחד מן הסוגים הבאים: A, A1, A2,B1.

בנוסף גם אדם המוכר כמומחה בתחום מסוים או כנציג בין לאומי ע"י המדינה, יוכל לקבל פטור מביצוע מבחן הטסט. ככלל, לכל אדם קיימת האפשרות לגשת פעם נוספת למבחן הטסט, באם נכשל במבחן הראשון. אולם, כישלון בשני מבחני הטסט יחייבו לעבור מחדש את מבחן התיאוריה העיוני.

 

הטבות מיוחדות לתושבים חוזרים ולסטודנטים

לכל אדם שהינו תושב חוזר או סטודנט מגיעה הטבה מיוחדת המתבטאת בייבוא של הרכב שהיה בבעלותם במדינה הקודמת – למדינת ישראל. מבין הזכאים להטבה זו נמנים: אנשים בגילאי שבע עשרה ומעלה, סטודנטים שחזרו לישראל לאחר תקופה של 28 חודשים לפחות או תושבים ששהו מחוץ לישראל במשך שנתיים לפחות וחזרו.

בכדי לממש זכות זו, ניתן לייבא את הרכב תוך תשעה חודשים מרגע שאדם נכנס לארץ ובנוסף, על הרכב להיות בן ארבע שנים לכל היותר. ייבוא של הרכב לישראל דורש אישור על כך אשר ניתן מיחידת התקינה שבמשרד התחבורה.

 

סיוע של עורך דין בתחום התחבורה

לרוב, המבקשים להמיר את הדרכון הזר שבידיהם לדרכון ישראלי, עשויים להיתקל בבירוקרטיה מורכבת ובשל חוסר בטפסים נדרשים להליך, הם נתקלים הרבה פעמים בסירוב לבקשה להמרת הרישיון.

במידה ואתם נמצאים בתהליך דומה, בו אתם מבקשים להמיר את רישיון הנהיגה שלכם לרישיון ישראלי, אך נתקלים בקשיים בדרך, ההמלצה היא לפנות לעורך דין בתחום התעבורה. סיוע של עורך דין מומחה בתחום עשוי להקל עבורכם בתהליך ולהוביל אתכם לקבלת הרישיון הישראלי באופן מהיר יותר.

 

לסיכום

לכל אדם המחזיק ברישיון נהיגה זר קיימת הזכות להמירו לרישיון נהיגה ישראלי, תוך חמש שנים ממועד כניסתו לישראל. ההמרה כרוכה בעמידה בכמה תנאים הכוללים וותק של הרישיון הנהיגה הזר במשך חמש שנים לפחות וכן, תשלום אגרה לעיתים ג ומעבר של מבחן תיאוריה וטסט. מאחר ולרוב מדובר בתהליך בירוקרטי ואפילו מורכב, ההמלצה היא להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה, המנוסה בתחום ויוכל להקל על תהליך ההמרה של הרישיון.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן