עורך דין תעבורה מומלץ – המדריך לבוחר

ביצעתם עבירת תנועה ונתפסתם. ישנם מקרים בהם יסתכם הדבר בתשלום כספי סמלי בלבד. במקרים אלו, במרבית המקרים תתבאסו ותחליטו לשלם את הסכום, היות והתעסקות בסכומים כספיים נמוכים יהווה מטרד מיותר.

אולם, במקרים אחרים תגיעו לביהמ"ש, והצד התובע יבקש שלל עונשים ובהם שלילת רישיון, קורס נהיגה מונעת ובמקרים חריגים אפילו הגעה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

במקרים אלו, כאשר עומדים נגדכם עונשים כבדים, כדאי להיוועץ עם עורך דין מומלץ לענייני תעבורה, שכן במקרים רבים הוא יכול להמתיק ואף לבטל את העונש, והכל בזכות דקויות משפטיות שאינכם מכירים.

 

תפקידיו של עורך דין תעבורה מומלץ

עורך דין תעבורה מומלץ ומקצועי מהווה נכס אל מול בתי המשפט. אותו עורך דין, המעורה היטב בתחום ומודע לתקדימים ולפסיקות משפטיות בנושא שאיננו מכירים, יכול לסייע בהליך המשפטי.

 

מהירות מופרזת – במקרי נהיגה מופרזת החוק נחלק למספר דרגות.

כאשר מדובר בכביש עירוני, בו נסענו עד 20 קמ"ש מעל המותר, או בדרך שאינה עירונית, בה נסענו עד 25 קמ"ש מעל למהירות המותרת, נקבל קנס בסך של 250 שקלים בלבד. במקרים אלו מרבית הנהגים יעדיפו לשלם את הקנס ולא להיכנס לפרוצדורה משפטית, שכן מדובר בסכום פעוט לעומת התשלומים והפרוצדורה הכרוכה בניהול תיק משפטי.

כאשר מדובר בנהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת בין 21 ל – 30 קמ"ש בדרך עירונית ובין 26 ל – 40 בדרך שאינה עירונית, אנו חשופים לקנס על סך של 750 שקלים וכן נזכה בכ – 8 נקודות ברישום משרד הרישוי.

באם ניתפס נוהגים מטווח של 31 – 40 מעל המותר בכביש עירוני או בטווח של 41-50 בכביש שאינו עירוני, נקבל קנס בערך של 1,500 שקלים וכן 10 נקודות.

מקרה הקצה הוא מקרה של הזמנה לדין, בו נהגנו בדרך עירונית במהירות העולה על המותר בכ – 41 קמ"ש או 51 קמ"ש בדרך שאינה עירונית.

עורך דין תעבורה מומלץ יוכל, לאחר בחינת המקרה הקונקרטי, לסייע בהליך המשפטי ולתקוף הן את ההליך שבו נדגמה העבירה והן בדיון המשפטי בו יערער כנגד העונש הכבד. לדוגמה, עורך הדין יוכל לתקוף את המצלמה בה תועדה העבירה, שכן ישנן מצלמות מהירות ברחבי הארץ שאינן עומדות בתקנים הנדרשים.

בנוסף, יוכל עורך דין תעבורה מומלץ לתקוף את השימוש באקדח הלייזר, שכן ישנם מספר פרמטרים בהם השוטר נדרש לעמוד לשם קבילות הראייה.

 

ייעוץ וייצוג משפטי

עורך דין תעבורה מומלץ לייצג את לקוחותיו בבית המשפט. לרוב תינתן לנהג שנאשם בעבירת נהיגה זכות ערעור. בעת קיום הזכות הזו יזומן אותו נהג לבית המשפט לטעון טענותיו כנגד האישום והקנס שהוטל עליו. עורך הדין יוכל לייצג את אותו מערער בבית המשפט, דבר שיגדיל את סיכוייו לזיכוי או הפחתת העונש.

נוכחות עורך דין וייצוגו בבית המשפט מהווה נכס מקצועי, הן מבחינת הידע, לשם תקיפת האישום והן מבחינת הייצוג, שכן ניסונו של עורך דין תעבורה מומלץ הוא רב. ניסיון זה מוביל למקצועיות בפריסת הנתונים והטיעונים בפני השופט, שיכול להוביל להקלה וזיכוי.

אלו הן עברות התנועה הנפוצות:

 

איך לבחור עורך דין תעבורה מומלץ?

התמחות – ככל שעורך הדין מקצועי ומומחה בתחום, כך ניטה לבחור בו. החוק מתיר לכל עורך דין לעסוק בכל סוג תביעה, ולא נרצה שעורך דין לענייני משפחה ייצג אותנו בנושא שהוא כלל לא מכיר. התמקצעות עורך הדין נבחנת לפי זמן העיסוק שלו בתחום, מספר התיקים עליהם עבד וכן המקום בו ביצע את תקופת ההתמחות שלו.

תודעת שירות – שתי נקודות עליהן יש לעמוד הן המצב בו הנתבע שרוי וכן תפקידו של עורך הדין. קיום הליך משפטי כנגד אדם הוא מצב לא נעים, שיכול להביא ללחץ ולאי נוחות, גם לקרי הרוח והרגועים שמבינינו. אומנם תפקידו של עורך הדין אינו להרגיע אותנו, אך תפקידו הוא מתן שירות מקצועי.

ככל שעורך הדין נכון להסביר את המצב המשפטי ולשלב את הנתבע בהליך, ניתן לראות בו מומלץ יותר. הדבר מתחזק היות והאדם הממוצע לא מכיר את השפה המשפטית, ועורך דין בעל תודעת שירות יהיה נכון להסביר את המצב ואת סיכויי הצלחת התביעה.

המלצות – הצלחה בתיקים קודמים. ככל שנראה שעורך דין מקבל המלצות מלקוחות קודמים, שכן הוא הצליח לסייע להם בבעיותיהם המשפטיות, נראה בו עורך דין מומלץ לדיני תעבורה.

באם עומדת נגדכם תביעה בגין עבירת תעבורה, פנו אלינו ונוכל לעזור לכם לברר את מצבכם המשפטי.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן