ייעוץ מקצועי לפני משפט תעבורה

משפט תעבורה הוא משפט לכל דבר, מדובר בהליך משפטי בו מעורבת תביעה, הגנה ושופט – על כן, רצוי לפני המשפט לקחת את שירותיו של עורך דין המומחה בדיני תעבורה; ועל אחת כמה וכמה לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בעת שהמשפט מתנהל, שכן ההבדל בין סיוע בעורך דין או לאו עשוי להיות קריטי ביותר עבור הנאשם.

באילו מקרים יתבקש נהג להגיע למשפט תעבורה

ככלל, ישנם שני סוגים של עבירות תנועה; הראשון הוא עבירות ברירת קנס\משפט – קרי, עבירות תנועה שהגעה לבית משפט בגינן אינה מחויבת, אך לזכות החשוד עומדת האפשרות להישפט בגינן. מנגד, עומדות עבירות התנועה החמורות ביותר – כלומר, עבירות תנועה מסוג הזמנה לדין, שיחייבו את הנאשם להגיע לבית המשפט ולעמוד על חפותו.

 

עבירות ברירת משפט

מדובר בעבירות קלות באופן יחסי – לרוב, עבירות תנועה שאינן מסכנות חיים ויזקפו לחובת הנהג קנס כספי ולעתים גם נקודות תעבורה. בגין עבירות אלה, יקבל הנהג קנס אותו יצטרך לשלם בתום 90 ימים מן היום שבו הופק הקנס.

 

תשלום הקנס

חשוב לדעת ולהכיר כי תשלום הקנס דינו כהודאה באשמה, לאחר שתשלמו את הקנס לא תוכלו להתחרט ולהחליט כי הינכם מעוניינים להישפט, שכן הלכה למעשה הודיתם בעבירת התנועה שנזקפה כנגדכם.

 

ערעור על הדו"ח

בתום 30 ימים מן היום שהתקבל דו"ח התנועה תוכלו לערער עליו בפני התובע המשטרתי, זאת ניתן לעשות הן במערכת מקוונת והן בדואר רשום; כאשר האפשרות השניה עשויה להיות עדיפה, שכן מאפשרת לכלול הסבר מקיף ונרחב יותר.

כבר בשלב זה יש לשקול ברצינות את שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום דיני התעבורה כדי שיעריך את סיכוייכם – ובנוסף, יוכל לסייע לכם באיסוף הראיות המתאימות ובניסוח בקשת הערעור כך שתקבל נופח משפטי פרקטי אותו התובע יוכל לבחון ואולי אף לפסוק לטובתכם ללא כל צורך בקיומו של משפט תעבורה.

 

משפט תעבורה

ככל שתבחרו שלא לערער על דו"ח התנועה, או לחלופין, ככל שערערתם וערעורכם נדחה, והנכם סבורים כי נעשה לכם עוול בקבלת דו"ח התנועה, תוכלו להגיש בקשה להישפט בבית דין לתעבורה תוך 90 ימים מן היום בו הופק הדו"ח כנגדכם.

 

שליחת הספח

עליכם לבקש להישפט באמצעות הספח המצורף לדו"ח התנועה בדואר רשום, לאחר מכן ובחלוף תקופת זמן, תקבלו הזמנה לדין מבית המשפט לדיני תעבורה.

 

החשיבות בקבלת ייעוץ מקצועי בשלב זה

בשלב מכריע זה, בו תעמדו מול התביעה המשטרתית ומול שופט תעבורה, הכרחי ביותר לקבל ייעוץ וסיוע מקצועיים מעורך דין המומחה בדיני תעבורה. קבלת ייעוץ מקצועי על ידי עורך דין מנוסה עשויה בהחלט להטות את הכף עבורכם, שכן עורך הדין יידע אילו ראיות רלוונטיות או לחלופין, אילו טענות משפטיות עשויות להיות רלוונטיות ולהניב תוצאות טובות במסגרת המשפט ביחס לעובדות העבירה שלכאורה ביצעתם.

 

זכרו שמדובר במשפט לכל דבר ועניין

האדם הסביר והממוצע אינו בקיא בעולם המשפט, ומשום שמדובר בהליך משפטי לכל דבר, אדם שאינו בקיא בתחום עלול לעמוד בסיטואציה מפחידה וזרה לו שבהתאם, תקשה עליו, גם בהינתן שהצדק עימו ונעשה לו עוול, לעמוד על חפותו בהצלחה, וכך להגדיל את העוול שנגרם לו בתצורה של זמן שבוזבז על המשפט, תשלום הקנס וזקיפת הנקודות כנגדו.

 

עבירות הזמנה לדין

כאמור לעיל, עבירות הזמנה לדין, הינן עבירות תנועה חמורות ביותר שהמחוקק לא יכול להסתפק בתשלום קנס ונקודות בלבד ויש להיעשות כנגד הנהגים שעברו עבירות אלה צדק בבית משפט. בין עברות אלה ניתן למצוא נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול או נהיגה במהירויות מופרזות חריגות ביותר.

 

קבלת כתב אישום

בשונה מן עבירות ברירת משפט שהוצגו לעיל, בעבירות אלה תקבלו כתב אישום הישר לידיכם עם קבלת הדו"ח.

 

אין ברירה אלא להגיע לבית המשפט

אין לכם אפשרות לשלם את הדו"ח כפי שניתן לעשות בעבירת ברירת משפט, עליכם להתכונן כמיטב יכולתכם למשפט התעבורה, להשיג ראיות ולהכין טיעונים מתאימים. משכך, מומלץ, על אחת כמה וכמה בעבירות מסוג זה, לקבל יעוץ מקצועי לפני משפט התעבורה; ובעיקר, לקבל ייצוג משפטי בעת המשפט.

 

עונשים כבדים

משום שכפי שהוסבר לעיל מדובר, הלכה למעשה, בעבירות תנועה חמורות, לרוב העונשים שיזקפו כנגדן בעת הרשעה יהיה כבדים בהתאם – ביניהם, שלילת רישיון הנהיגה ואף מאסר בפועל או על תנאי. כלומר, הרבה מוטל על כף המאזניים ואין לקחת את הזימון לדין בשוויון נפש.

 

קבלת סיוע מקצועי מעורך דין לפני המשפט

משום שאין אפשרות לערער על קבלת הדו"ח כפי שניתן לעשות בעבירות ברירת משפט, עליכם להתמקד בהכנה לבית המשפט – ובין היתר, שכירות שירותיו של עורך דין המומחה בתחום דיני התעבורה לו יש ניסיון.

 

איסוף ראיות

עורך הדין יסייע לכם באיסוף הראיות המתאימות כדי לחזק את עמדתכם בבית המשפט, בין ראיות אלה יכולות להיות, לדוגמא, הוכחות כי בשל הראות הלקויה בכביש ומצבה הקלוקל של מצלמת התעבורה שהפלילה אתכם בביצוע העבירה, לא ניתן להסתמך עליה ולהרשיע על בסיס התיעוד שלה ועוד.

 

הכנת טיעונים משפטיים

עורך דין מקצועי ומנוסה ידאג להיפגש עמכם לפני המשפט ולהכין אתכם אליו באופן המקצועי והטוב ביותר – בין היתר, מה עליכם להגיד ומה עליכם להימנע מלהגיד כדי לא להרע את מצבכם; מעבר על סיפור המקרה שבסופו הואשמתם בביצוע עבירת התנועה כדי לפתח טיעונים משפטיים שהולמים את גרסתכם ויסייעו לכם במעמד מול שופט בית המשפט.

 

קבלת סיוע מעורך דין בעת המשפט

כפי שנאמר לעיל, בשונה מעבירת ברירת משפט, הרבה יותר מוטל על הכף, שכן העונשים שיזקפו בהינתן הרשעה כנגדכם עשויים להיות חמורים ביותר – בהתאם לעבירה אותה ביצעתם, עברכם התעבותי והנסיבות בהן בוצעה עבירת התנועה.

עורך דין מנוסה לדיני תעבורה ייצג אתכם נאמנה תוך שליטה בסדרי הדין, בהליכי המשפט, עובדות ונסיבות התיק שלכם – ובהתאם, סביר להניח שישיג תוצאה טובה יותר מאשר אתם, כאנשים שלא בקיאים בעולם המשפט בכלל ובעולם דיני התעבורה בפרט, הייתם משיגים.

 

התעסקות בעיקר ולא בטפל

עורך דין מקצועי ומנוסה יידע לנצל את מעמד המשפט כדי להתמקד בעיקר תוך הקראת טיעונים עניינים ורלוונטיים לעבירת התנועה הנידונה והנסיבות בה בוצעה, תוך הימנעות מהתעסקות בטפל ובדברים שלא יקדמו את המשפט לטובתכם ואולי אף לרעתכם –  שכן טיעונים המכחישים את הנעשה בלבד לא ישפרו את מצבכם שכן לרוב אין בהם עניין משפטי ענייני ורלוונטי – עליכם לזכור שמדובר בבית משפט לכל דבר ועניין.

 

קבלת ייעוץ לפני ובעת המשפט

קבלת ייעוץ לפני המשפט היא דבר הכרחי ביותר, בייחוד בעת התמודדות עם עבירות התנועה החמורות יותר שקיימות במנעד העבירות – אלו יחייבו את עובר העבירה בהגעה לבית משפט באופן אוטומטי לאחר ביצוע העבירה.

ללא ייעוץ משפטי לפני המשפט, ייתכן ותמצאו את עצמכם עומדים בפני קרב שאינכם יכולים לנצח בו, ולא משום שאינכם צודקים, אלא בשל העובדה שאין לכם את הכלים להראות את צדקתכם בפני בית המשפט כנגד טיעוניה וראיותיה של התביעה.

 

פנו אלינו לקבלת ייעוץ משפטי איכותי וחסר פשרות

פנו אלינו בהקדם כדי לקבל ייעוץ משפטי, אישי, מקצועי וחסר כל פשרה שיאפשר לכם לשמור על רישיון הנהיגה שלכם.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן