עבירות תנועה על קורקינט חשמלי

קורקינט חשמלי הוא כלי הרכב שנתח השוק שלו הכי צומח כיום במדינת ישראל. סיבוב קצר ברחובות תל אביב יאשש את הנתון הזה כאשר גם בערים אחרות בגוש דן ומחוץ לו ניתן למצוא כמות מכובדת של הכלים החשמליים הדו גלגליים הללו, בהתאם החלו לקבוע עבירות תנועה על קורקינט חשמלי ובנוסף אכיפת החוקים הולכת וגדלה.

תקנות טכניות לקורקינט חשמלי

בנוסף לעבירות התנועה שנקבעו בשנים האחרונות תוקנו מספר תקנות המסדירות אילו קורקינטים מותרים לייבוא ולשימוש ברחובות ישראל, ראשית נקבע כי גיל הרכיבה המינימלי הוא 16, כמו כן, ניתן לרכוש קורקינטים במשקל נמוך מ-30 ק"ג ובהספק של עד 250 ואט המסוגלים להגיע למהירות של לכל היותר 25 קמ"ש. כמו כן נקבע כי רוכב שנוסע על הקורקינט חייב להחזיק ברישיון או בהעדר כזה בתעודת מזהה אחרת.

 

עבירות תנועה על קורקינט חשמלי

לפני כשנה נקבעו מספר עבירות תנועה ייעודיות לקורקינטים החשמליים, נאסר על נסיעה בשכרות, נקבע כי רוכב שייתפס נוהג בעודו שיכור יוכל לאבד רישיון הנהיגה שלו וכי הקורקינט יוחרם באישור קצין משטרה, עוד נקבע כי נהיגה תוך כדי שימוש בפלאפון תאסר גם כן ועברה על החוק תגרור קנס כבד בגובה 1,000 ₪.

כמו כן נקבעו חוקים קלים יותר שמסדירים בעיקר את התנהגות הרוכבים, נקבע כי יש לרכוב אך ורק על גבי כביש עירוני רגיל או על גבי שביל אופניים מוסדר, רכיבה על המדרכה נאסרה לחלוטין והפרת התקנה תוביל לקנס על סך 250 ₪.

כמו כן, נקבע כי אסור לנהוג על קורקינט חשמלים עם אוזניות בשתי האוזניים, הפרה של החוק תגרור גם כן קנס בגובה 250 ₪. בנוסף, אסור להרכיב אדם אחר על גבי הקורקינט החשמלי, הפרה של התקנה תוביל גם כן למתן קנס שיכול להגיע ל-250 ₪.

בחוקים החדש גם כן נקבע חובה על הנהג לחבוש קסדה וכי נסיעה ללא הקסדה תגרור קנס בגובה 250 ₪.

 

מה הוביל לחקיקת החוקים הללו

החוקים נקבעו בסוף שנת 2018, לאחר שבמהלך אותה שנה 35 רוכבי אופניים מתוכם 19 רוכבי אופניים חשמליים מצאו את מותם במהלך הנהיגה, הנתונים המבהילים הללו הובילו לתשומת לב תקשורתית שבתורה הניעה לפעולה את משרדי הממשלה והכנסת.

 

מה לעשות אם קיבלתם קנס?

כאשר מדובר בעבירה מינורית, רוב האזרחים מעדיפים לשלם את הקנס ולהמשיך בחייהם, אולם אם נרשם לכם דוח בגין עבירה חמורה שיכולה להוביל לשלילת רישיון או לזימון לבית משפט בהחלט מומלץ לשקול פנייה לעורך דין לתעבורה.

עורך דין תעבורה מתמצא בכל חוקי התנועה ובכל הפרוצדורות הקשורות באכיפת החוק, במידה ונפלו כשלים באופן האכיפה, או באופן שבו תועדה העבירה עורך הדין יוכל לייצג אתכם בבית המשפט ולהביא להפחתה משמעותית בעונש או אף לזיכוי מוחלט.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

דילוג לתוכן