רכיבה ללא קסדה על קורקינט

רכיבה ללא קסדה על קורקינט חשמלי היא מסוכנת מצד אחד ולא חוקית מצד שני, שימו לב כי פקח או שוטר שיתפסו אתכם נוהגים בקורקינט ללא קסדה יוכלו לעצור אתכם ולתת לכם דו"ח בגובה 250 ₪. מעבר לכך, נסיעה ללא קסדה תעמיד אתכם בסכנה משמעותית לנזק מוחי במקרה של תאונה.

קסדות לקורקינט לעומת קסדות לאופניים

בניגוד למה שאולי הייתם חושבים רוב הקסדות לקורקינט אינן דומות לקסדות האופניים, הקסדות שבהן עושים שימוש בקורקינטים החשמליים דומות יותר לקסדות של הרוכבים על סקייטבורד. מקור השוני בשני הבדלים משמעותיים בין רוכבי האופניים לבין רוכבי הקורקינטים.

הראשון הוא העובדה שנסיעה על הקורקינט החשמלי לא דורשת מהנהג מאמץ כלשהו כך שנושא האוורור פחות חשוב, לעומתם נהגי האופניים מפעילים מאמץ בזמן הנהיגה ולכן כדי למנוע הזעה ותחושת אי נעימות הם מעדיפים קסדות יותר אווריריות ופתוחות.

ההבדל השני הוא המחיר, מכיוון שהצרכים של רוכבי הקורקינטים צנועים יותר, הם מחפשים רק הגנה, הקסדות שהם רוכשים לרוב יותר מאסיביות וכבדות מהקסדות של רוכבי האופניים, הבדל המשקל הזה מתבטא במחיר כאשר לרוב הקסדות של רוכבי הקורקינט זולות יותר מהקסדות של רוכבי האופניים.

 

אכיפת נהיגה ללא קסדה

רמת האכיפה והפיקוח על נהיגה על קורקינטים חשמליים עלתה בצורה משמעותית במהלך 2018, לצד שינוי חקיקה שהסדירו את התחום בהם איסור רכיבה על מדרכה, איסור רכיבה והרכבה של אדם אחר ואיסור על רכיבה תוך כדי שימוש בשתי אוזניות נקבע כי אסור לרכב על קורקינט ללא קסדה, כמו כן נקבע כי הפרת האיסור תגרור קנס בגובה 250 ₪.

לאחר שינוי החקיקה החלו פקחי העיריות והשוטרים לאכוף את עבירות התנועה על הקורקינטים החשמליים בצורה משמעותית בהרבה, כאשר בתל אביב בלבד ניתנו קנסות בגובה שלוש וחצי מיליון ₪.

חשיבות הרכיבה עם קסדה עלתה לכותרות לאחר התאונה המפורסמת של הדוגמנית שלומית מלכה, הדוגמנית שאושפזה בבית חולים במצב קשה יצאה כמה חודשים לאחר מכן בקמפיין שעודד חבישת קסדה במהלך רכיבה על קורקינטים חשמליים.

כמו כן,  בכנסת מתגבשת יוזמה להגדיל את האכיפה של עבירת הנהיגה ללא קסדה וכן הגדלה של הקנס על רכיבה ללא קסדה מ-250 ₪ כיום ל-1,000 ₪, סכום שיעמיד את עבירת הנהיגה ללא קסדה בשורה אחת עם עבירות השימוש בטלפון הסלולארי.

 

מה לעשות אם נתפסתם?

אם נתפסתם על ידי שוטר או פקח כאשר אתם נוהגים ללא קסדה תקנית לראשכם תצטרכו לשלם קנס, אם אתם מאמינים שהקנס ניתן לכם שלא בצדק תוכלו לערער על הדו"ח על ידי הגשת בקשה להישפט.

לבית המשפט מומלץ להגיע עם עורך דין תעבורה שמתמחה בתחום הקורקינטים החשמליים, עורך תעבורה יוכל למצוא פגמים שנפלו בהליך האכיפה באופן שיוביל את בית המשפט לבטל את הדוח.

עורכי דין שלנו בעלי ניסיון רב בתחום תעבורה והם ישמחו לעזור לכם!

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

דילוג לתוכן