עבירות תנועה על אופניים חשמליים

אופניים חשמליים הפכו לכלי רכב פופולארי בישראל. האופניים נחשבים לכלי מהיר, זמין, זול ולא מזהם שמאפשר לנוע בעיר בחופשיות גדולה תוך הימנעות מפקקים. העלייה בפופולאריות של כלי הרכב החשמליים הללו הובילו להגדרה של עבירות תנועה על אופניים חשמליים כעבירות תנועה לכל דבר ועניין.

עבירות התנועה שניתן לבצע על גבי האופניים החשמליים רבות ומגוונות. חשוב להבין כי אין אבחנה בין אופניים חשמליים לבין כלי רכב ממונע אחר מבחינת חוקי התנועה. כל איסור שקיים לגבי מכונית בכביש חל גם על אופניים חשמליים. כך למשל, אסורה נסיעה נגד כיוון התנועה, מעבר צומת באור אדום, שימוש במעברי חצייה המיועדים להולכי רגל ועוד.

מכיוון שקצרה היריעה מלמנות את כלל עבירות התנועה הקיימות בספר החוקים נתמקד בעבירות התנועה שהותאמו במיוחד לרוכבי האופניים. כמו כן נציין כי סוגייה נוספת שיש להתייחס אליה היא סוגיית התקנות. בחלק מהמקרים העיריות הקדימו את המדינה בקביעת תקנות לנהיגה שחלקן לא קבועות בחוק רשמי, העירייה המובילה בתחום היא עיריית תל אביב שקבעה תקנות מפורטות לגבי המותר והאסור, תקנות שעיריות רבות אימצו אחריה.

 

עבירות התנועה הייחודיות לאופניים חשמליים

  • איסור על שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה – נהג אופניים חשמליים שישתמש בטלפון הסלולארי בזמן הנהיגה יסתכן בתשלום קנס כבד על סך 1,000 ₪ ובנוסף, במידה והוא מחזיק ברישיון נהיגה ברישום נקודות.
  • נהיגה על גבי מדרכה שאינה מיועדת לנהגי אופניים – רכיבה על אופניים חשמליים על מדרכה אסורה, רוכב שייתפס ייאלץ לשלם קנס בגובה 250 ₪.
  • רכיבה תחת השפעת אלכוהול – במידה ושוטר תופס אתכם נוהגים על אופניים חשמליים במצב שכרות הוא יכול לשלול מכם את רישיון הנהיגה במקום וקצין משטרה יוכל להחרים מכם את האופניים, מדובר באחת מהעבירות הכי חמורות שניתן לבצע על שני גלגלים.
  • שימוש באוזניות – החוק אוסר על שימוש בשתי אוזניות במהלך רכיבה על אופניים חשמליים, מעבר על התקנה יגרור תשלום קנס בשווי 250 ₪.
  • רכיבה עם אדם נוסף – החוק אוסר במפורש הרכבת אדם אחר על גבי האופניים החשמליים, הפרת החוק תגרור קנס בשווי 100 עד 250 ₪, עם זאת ניתן להרכיב ילד עד גיל 8 ובתנאי שהוא יושב במושב ייעודי ומאובטח.

 

עורך דין תעבורה ותפקידו

במידה והסתבכתם עם החוק בתחום התעבורה, תמיד כדאי להתייעץ עם עורך דין תעבורה כדי לקבל סיוע בהתמודדות עם הקנס או עם סנקציות אחרות שהוא גורר, עורך דין תעבורה תעבורה מקצועי יוכל לסייע במציאת תקלות בהליך האכיפה, בהפרות שבוצעו במהלכו כמו מחסור בתיעוד נדרש, אי מילוי טפסים כראוי ועוד.

לעורכי דין לתעבורה יש ניסיון מצטבר בתחום. בחרו בעורך דין שהוכיח את עצמו כמי שיודע לחלץ את לקוחותיו מצרות וככזה שיודע להגיע לפשרה עם תובעי המשטרה ועם השופטים שדנים בתיק שלכם.

עורכי דין שלנו עזרו למאות לקוחות ואנו נשמח לעזור גם לכם!

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן