רכיבה ללא קסדה על אופניים

רכיבה ללא קסדה על אופניים היא לא רק מסוכנת אלא גם אסורה על פי חוק, שוטר או פקח שיבחין בכם רוכבים על אופניים לא אמצעי הגנה יוכל לעצור אתכם ולתת לכם דוח, חשוב לרכב עם קסדה הן מבחינה בריאותית והן מבחינה חוקית.

איך הקסדה שומרת על בריאות הרוכב

חבישת הקסדה שקולה לחגירת חגורה, מדובר למעשה באמצעי ההגנה היחיד של הרוכב בפני ספיגת נזק משמעותי לראש במקרה של תאונה, היא הדבר הראשון שצריך לדאוג לפני כל עלייה על האופניים.

נתונים שמסרה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מעידים כי חלק גדול של התאונות שמביאות רוכבי אופניים לבתי חולים הם תאונות הכוללות פגיעה בראש, קרוב לשליש מסך התאונות. בנוסף, מנתונים ניסויים ומחקריים שנאספו על ידי הרשות ועל ידי חברות מחקר בתחום התעבורה עולה כי חבישה של קסדה בזמן הנהיגה מפחיתה בכ-75 אחוז את הסיכון לפגיעה משמעותית בראש.

מחקר שבוצע באונטריו, קנדה הצביע על ירידה של 50 אחוז במספר מקרי המוות של רוכבי אופניים לאחר שעבר חוק שחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בזמן הנהיגה.

 

איך לבחור קסדה?

אחרי שהבהרנו את החשיבות הבטיחותית של קסדת האופניים, ננסה להסביר כיצד לבחור קסדה שתתאים לראש שלכם ולסוג הרכיבה שלכם. הדבר הראשון שיש לבדוק כאשר מעוניינים לרכוש קסדה הוא לבדוק את תקני הבטיחות שהקסדה עונה עליהם, התקן היוקרתי ביותר נחשב לתקן ה-"CE" האירופי שמוענק לקסדות שעברו את כל המבחנים הביטחותיים שקבע האיחוד האירופי. תקן אחר שנחשב לאיכותי הוא התקן האמריקאי "CPSC" ולילדים קטנים יש תקן נפרד "B-90C".

הקסדות מגיעות במספר צורות רב וקשה לאפיין לקטגוריות את סוגי הקסדות הקיימות, אולם חשוב לבחון את החומרים מהם הקסדה עשויה, רוב הקסדות עשויות מחומר הקרוי EPS שהוא סוג של קלקר חזק בעל מאפיינים טובים לספיגת מכות ואנרגיה, הקסדות האיכותיות ביותר יצופו גם בקבלאר, החומר שניתן למצוא בשכפ"צים.

לבסוף חשוב לבחור בקסדה שתהיה נוחה לנהג, בסופו של דבר חשוב שהנהג יוכל לנהוג בנוחות עם הקסדה לאורך קילומטרים ושהיא לא תסיט את תשומת לבו מהכביש ומהנהיגה. הנושא האחרון שיש לשים אליו הוא נושא המחיר, באופן טבעי ככל שאיכות הקסדה עולה כך יעלה המחיר שלה. אולם חשוב להבחין שהקסדות היקרות ביותר מותאמות לרוכבים מקצועיים ומעצביהן לוקחים בחשבון גם את נושא האווירודינמיות.

 

ואם בכל זאת נתפסתם ללא קסדה

אם נתפסתם ללא קסדה אתם צפויים לשלם קנס בגובה 250 ₪, רוב האנשים מעדיפים לשלם את הקנס ולהמשיך בחייהם אולם, אם אתם מרגישים שנעשה לכם עוול תמיד תוכלו לערער על הדו"ח ולפנות לבית המשפט. אם תבחרו לעשות זאת חשוב שתבחרו עורך דין תעבורה איכותי שילווה אתכם בתהליך ויספק לכם את השירות הטוב ביותר.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן