תאונת דרכים ללא נפגעים

תאונת דרכים ללא נפגעים היא למעשה תאונה שנעשתה תוך כדי שימוש ברכב, אך בעקבותה נגרם נזק לרכוש בלבד ולא לבני אדם. מדובר בתאונות דרכים שלעתים הינן קלות יותר מאשר אחיותיהן הגדולות והאימתניות יותר שכוללות נפגעים בגוף ולעתים אף בנפש. למעשה, תאונות אלה יפטרו לרוב מול חברות הביטוח המבטחות את המעורבים בתאונה, כך שגורם הנזק יפצה את הנפגע.

מהי תאונת דרכים ללא נפגעים?

תאונת דרכים ללא נפגעים הינה אירוע קל יותר משמעותית מתאונות דרכים עם נפגעים או תאונות דרכים קטלניות, שכן לא נגרם בעקבותן נזק לאדם. עם זאת, עליכם לדעת כיצד לנהוג גם במצבים מעין אלה – כך שתוכלו להמשיך בחייכם ולהשאיר את התאונה והטיפול בה מאחוריכם.

 

מה עליכם לעשות במידה והייתם מעורבים בתאונה ללא נפגעים?

תאונת דרכים, בין עם נפגעים או ללא נפגעים היא אירוע מלחיץ שיכול לגרום למעורבים בו לאבד את עשתונותיהם, ולא לפעול כראוי.

עם זאת, חשוב שתדעו מה עליכם לעשות במידה ונקלעתם לתאונת דרכים ללא נפגעים, כך שבמקרה ודברים אינם מתרחשים כשורה, תוכלו להיעזר בפעולות ההכרחיות שנקטתם בזירת האירוע – אותן נמנה להלן.

 

תיעוד זירת התאונה

תיעוד זירת התאונה היא פעולה חשובה ביותר שמומלץ לקחת ברצינות ולבצעה בכובד ראש ובאופן מספק ומפורט.

את זירת התאונה כדאי לתעד מכמה שיותר זוויות תוך ביצוע של כמה שיותר צילומים איכותיים וברורים, בין אם במצלמה או דרך הטלפון הנייד – כל נהג והאמצעי שנמצא בחזקתו בעת התרחשות התאונה.

כמו כן, פרט לזירה בה התרחשה התאונה וסביבתה, הקפידו לצלם את הרכבים המעורבים בתאונה, כדי שביום פקודה בו תתעמתו מול בעל הרכב שפגע בכם או פגעתם בו, יהיו לכם הוכחות מן השטח.

לא זו אף זו, כדאי, ככל שמתאפשר, לתעד את זירת התאונה באופן הנאמן ביותר למציאות. כלומר, תיעוד הזירה בלי הזזה יתרה של המכוניות. עם זאת, לעתים לא ניתן שלא להזיז את הרכב, שכן העמדת הרכב במקום התרחשות התאונה עשויה להוות סיכון לתנועה ולעוברי הדרך השונים.

 

לקיחת פרטיהם של המעורבים בתאונה

לא פחות חשוב מתיעוד זירת התאונה, חשוב כי תיקחו כמה שיותר פרטים מזהים מן הנהגים המעורבים בתאונה. ביניהם: שמם המלא, כתובתם, מספר רישיון הנהיגה, מספר תעודת הזהות שלהם, חברת הביטוח המבטחת את הרכב שהיה מעורב בתאונה ומספר הפוליסה של הביטוח האמור.

כמו כן, שימו לב כי הינכם לוקחים מן המעורבים את מספרי הטלפון שלהם, לצורך יצירת קשר קלה ופשוטה יותר בהמשך הטיפול באירוע.

 

תיעוד הרכבים המעורבים

עליכם לנסות לתעד את כל כלי הרכב המעורבים בתאונה, בתוך כך, מספרי הרישוי שלהם.

 

תיעוד העדים

ככל שישנם אנשים שהיו עדים להתרחשות התאונה, אל תהססו להשיג מהם פרטים וככל שלא ניתן לעשות כך, נסו לתעד, כבר בזירת התאונה, כמה שיותר פרטים מזהים אודותיהם.

עדים שיסכימו להעיד יוכלו לסייע בהטיית הכף ככל שתהיה אי הסכמה בין הצדדים המעורבים בתאונה.

 

תיעוד השתלשלות הדברים

רשמו לעצמכם, בזמן כמה שיותר קרוב למועד התרחשות התאונה, כיצד התרחשו הדברים, כך שתוכלו למסור גרסה מהימנה ככל היותר לחברת הביטוח.

 

דווחו לחברת הביטוח על התחרשות התאונה

אל תהססו לפנות לחברת הביטוח שמבטחת את רכבכם כדי לדווח על התרחשות התאונה, לאחר מכן תקבלו מן המבטח הוראות להמשך הטיפול במקרה.

 

אל תתפתו לחתום על מסמכים

כאמור לעיל, תאונת דרכים עשויה להוציא אתכם מהפוקוס, להפוך אתכם ללא מרוכזים ולמפוחדים מהסיטואציה הקשה. לעתים, יהיו נהגים שינסו לנצל את חוסר הריכוז שלכם לטובתם, ולהחתים אתכם על הצהרות כאלה ואחרות, שביום פקודה ישמשו לטובתם מול חברת הביטוח או בבית המשפט.

בין הצהרות אלה, עשויות להיות הצהרות לפיהן הנהג החותם מודה בכך שהוא אחראי להתחרשות התאונה ועוד.

בפשט, אל תחתמו על מסמכים שמציג לכם אחד המעורבים, ואם מסיבה כלשהי כן בחרתם לעשות כך – עשו לעצמכם טובה, וקראו את המסמך בעיון רב.

 

הזעקת המשטרה

בשונה מתאונות דרכים עם פגיעה בגוף או תאונות דרכים קטלניות המסתיימות בפגיעה בנפש, באירוע של תאונת דרכים ללא נפגעים – אין צורך להזעיק את המשטרה.

 

תאונה שהתרחשה עקב ביצוע עבירת תנועה

יחד עם זאת, במקרים בהם תאונת הדרכים התרחשה בעקבות ביצוע של עבירת תנועה – עומד הצורך להתקשר למשטרה.

 

סירוב למסור פרטים

הנהגים מחויבים למסור פרטים אחד למשנהו, כאשר אחד הצדדים מסרב למסור פרטים מזהים כראוי, תוכלו להתקשר למשטרה.

 

פניה לחברת הביטוח

במקרה בו נגרם נזק לרכבכם, עקב התרחשות תאונת הדרכים, תוכלו לפנות לחברת הביטוח שלכם בדרישה לטיפול בנושא. נסקר הליך זה באופן כללי בלבד:

 

הפעלת פוליסת הביטוח

באפשרותכם לפנות לחברת הביטוח ולדרוש להפעיל את פוליסת הביטוח כדי לכסות את הנזקים שנגרמו לרכבכם – שמאי מטעם חברת הביטוח יגיע למוסך בו מטופל הרכב כדי לבצע את הערכת הנזק שנגרם לרכב.

 

תביעת הפסדים

במידה ואינכם אשמים בהתרחשות תאונת הדרכים, תתבע חברת הביטוח שלכם את הנהג האשם וחברת הביטוח המבטחת את רכבו, בשל הנזקים שנגרמו לרכב.

חברת הביטוח תדרוש מן הנהג האשם וחברת הביטוח שלו את סכום התיקון הנדרש ברכב עקב הנזקים שנגרמו לו בתאונת הדרכים – בתוך כך, ייכלל גם סכום ההשתתפות העצמית של הנהג שאינו אשם בתאונה.

 

לסיכום

תאונת דרכים ללא נפגעים, על אף היותה תאונה עם פגיעות ברכוש בלבד, הינה אירוע לא נעים שעשוי להתלוות להתעסקויות רבות ולא נוחות עבור המעורבים. עליכם לפעול בצורה מחושבת ובזהירות – כך שתוכלו לסיים את האירוע הקשה באופן הטוב ביותר עבורכם.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן