קבלת רישיון נהיגה לאחר הפקדתו בבית משפט

הפקדת רישיון הנהיגה בבית המשפט הוא הליך שנדרש כאשר רישיון הנהיגה של נהג נפסל בהוראת בית המשפט. ביצוע ההפקדה אמנם נראה כהליך שולי ומנהלתי בלבד, אך לו השלכות משפטיות חשובות ביותר עבור רישיון הנהיגה של הנהג ומשך הפסילה. בכתבה זו, נסביר כיצד ניתן יהיה ליישם קבלת רישיון נהיגה בחזרה לאחר שתמה תקופת הפסילה.

מדוע מבצעים את ההפקדה

בכפוף להוראת תקנה 556(א) לתקנות התעבורה, כאשר נפסל רישיון הנהיגה של אדם, מכל סיבה שהיא – הוא נדרש להפקיד את רישיון הנהיגה שלו במזכירות של בית המשפט.

 

מתי תתבצע ההפקדה

ההפקדה תתבצע מיד לאחר מתן גזר הדין על ידי בית המשפט שגזר על הנהג פסילת רישיון הנהיגה שלו.

 

כיצד עושים זאת

מדובר בהליך פשוט ביותר לביצוע, כל שעל הנהג לעשות הוא לגשת למזכירות בית המשפט ולהביא להם את רישיון הנהיגה שלו.

 

אישור על ביצוע ההפקדה

אישור על ביצוע ההפקדה בבית המשפט הוא מסמך קריטי, שכן הוא מאשר את ההפקדה שמתחילה את ספירת תקופת הפסילה. לא זו אף זו, אישור ביצוע ההפקדה גם ישמש אתכם כאשר תרצו לקבל את רישיון הנהיגה החדש שלכם ממשרד הרישוי, בתום תקופת הפסילה, כפי שיוסבר בהרחבה בהמשך.

 

מה קורה אם לנהג אין רישיון נהיגה בתוקף כאשר קיבל פסילה

במקרה כזה, על הנהג שנפסל רישיונו, להגיע למזכירות בית המשפט ולומר להם כי אין לכם רישיון נהיגה בתוקף – בהתאם, תוחתמו על תצהיר (ראו הרחבה במאמרנו "הפקדת רישיון נהיגה") ולאחר מכן, תקבלו אישור שמהווה תחליף לאישור הפקדת הרישיון של נהג שלו יש רישיון בתוקף שתואר לעיל.

 

לתחליף זה לאישור ההפקדה שימוש זהה לגמרי לאישור ההפקדה במקרה של נהג שלו יש רישיון בתוקף בעת ההפקדה שלו במזכירות בית המשפט.

 

במקרה שלנהג אין רישיון כלל

על הנהג יהיה להגיש תצהיר עורך דין למזכירות בית המשפט.

 

במקרה שלנהג כבר יש פסילה קודמת בפועל

במידה וכבר הופקד רישיון הנהיגה של הנהג בפסילה הקודמת, על פי תקנה 557(ה) לתקנות התעבורה – יהיה על הנהג להמציא למזכירות בית המשפט את אישור הפקדת הרישיון מן הפסילה הקודמת.

 

הפקדת הרישיון הינה פעולה חשובה

הפקדתו של רישיון הנהיגה במזכירות בית המשפט היא הכרחית ביותר, שכן תקופת הפסילה תתחיל לרוץ רק לאחר שתפקידו את הרישיון שלכם.

 

אין התיישנות על היעדר הפקדת רישיון

כפי שנאמר לעיל, תקופת פסילת רישיון הנהיגה שלכם תחל רק מן הרגע בו תפקידו את רישיונכם במזכירות בית המשפט; ולמעשה, גם אילו לא הפקדתם את רישיון הנהיגה שלכם ותמה תקופת הפסילה – הינכם עדיין מצויים בפסילה, שכן תקופת הפסילה לא החלה.

 

אסור לכם לנהוג

נהיגה, כאשר נפסל רישיונכם בבית המשפט, הינה אסורה גם אם רישיון הנהיגה שלכם עדיין בידיכם! עליכם להפקיד אותו בבית המשפט והיעדר הפקדה לא מעכבת את הפסילה. בפועל, תוכלו לנהוג במסגרת החוק רק כאשר תקבלו את רישיון הנהיגה שלכם בחזרה ממשרד הרישוי – כפי שיפורט להלן.

 

קבלת רישיון הנהיגה לאחר ההפקדה בבית המשפט

למרות שנראה כי הדרך לקבל את רישיון הנהיגה בחזרה היא על ידי הגעה לבית המשפט בו הופקד רישיונו של הנהג, לא כך הדבר בפועל. למעשה, על הנהג שהפקיד את רישיונו בשל פסילה בבית המשפט להוציא רישיון נהיגה חדש על ידי פניה למשרד הרישוי – זאת לאחר שנגמרה פסילת רישיון הנהיגה שלו.

 

כיצד זה קורה בפועל

על הנהג שנפסל רישיון הנהיגה שלו, בתום הפסילה, לפנות למשרד הרישוי כאשר בידיו אישור הפקדת הרישיון בבית המשפט – בהנחה שתמה תקופת הפסילה, יקבלו כנגד אישור זה את רישיון הנהיגה החדש שלו.

 

פנו אלינו

פנו אלינו בהקדם כדי לקבל ייעוץ משפטי, מקצועי וחסר פשרות בתחום דיני התעבורה כדי שתוכלו לשמור על רישיון הנהיגה שלכם בטוח ומוגן!

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן