אופניים וקורקינט חשמליים – המותר והאסור

האופניים והקורקינטים החשמליים הפכו בשנים האחרונות לכלי רכב נפוצים במרחבים האורבניים של הערים הגדולות בישראל, במיוחד בעיר תל אביב ובסביבתה. לאחר מספר שנים בהן התחום היה פרוץ בהן נדמה כי הכל מותר החלו בתקופה האחרונה המשטרה והכנסת לגבש חוקים בנושא ולאכוף אותם, וכיום עולה השאלה אופניים וקורקינט חשמלי מה מותר ומה אסור?

חוקי התעבורה בנוגע לקורקינטים ואופניים חשמליים

החוק קובע שורה ארוכה של איסורים בנוגע לרכיבה על גבי אופניים וקורקינטים חשמליים וקובע קנסות על הפרת האיסורים הללו:

  • נהיגה בשכרות – אחת העבירות הכי חמורות שניתן לבצע כאשר אתם נוהגים על אופניים וקורקינטים חשמליים, מדובר בעבירה שיכולה לגרור שלילת רישיון נהיגה והחרמה של כלי הרכב למרות העובדה שאתם לא נהגתם ברכב.
  • נהיגה תוך התעסקות בטלפון הנייד – נהג שייתפס על ידי שוטר או פקח (בתל אביב) מתעסק בטלפון הנייד בזמן הנהיגה יקבל קנס של 1,000 ₪, מדובר בעבירה שעוברים נהגים רבים בלי לדעת שהיא בכלל אסורה.
  • נהיגה על המדרכה – נהיגה על המדרכה מחוץ לשביל אופניים גם היא אסורה על פי החוק, הפרת התקנה הזאת תגרור קנס של 250 ₪.
  • איסור על שימוש בשתי אוזניות בזמן נסיעה על גבי הקורקינט, העונש על הפרת האיסור הוא קנס בגובה 250 ₪.
  • התקנות מונעות הרכבה של אדם אחר על האופניים או הקורקינט החשמליים כאשר הפרה של החוק תגרור קנס שנע בין 100 ל-250 ₪.

בנוסף לאיסורים הללו יש מספר הגדרות המסדירות את הרגולציה בנושא הקורקינטים והאופניים למשל נקבע כי גיל הנהיגה המינימלי על כלי הרכב החשמליים הוא 16, כי המהירות של הקורקינט והאופניים תוגבל ל-25 קמ"ש וכי הספק המנוע המרבי יעמוד על 250 ואט.

 

אז מה מותר?

מותר לרכב על הקורקינט והאופניים בשבילי אופניים ייעודיים ובכביש עירוני בנתיב הימני, כמו כן מותר להרכיב ילד מתחת לגיל 8 על אופניים חשמליות ובתנאי שהוסדר לו מקום ישיבה ייעודי ומאובטח וכן מותר השימוש במעברי חצייה ייחודיים שהוגדרו לרוכבי אופניים.

 

התמודדות עם קנסות ועבירות תנועה

חשוב לציין שחלק גדול מהחקיקה בנושא לא מוסדר ברמת המדינה, אלא בחלקו מוסדר ברמת העירייה כאשר עיריית תל אביב היא ללא ספק נושאת הדגל בכל הקשור להסדרת הרכיבה על הרכבים החשמליים. לאור זאת, קיים בלבול לא קטן בתחום ובחלק משמעותי מהמקרים לעורך דין המתמחה בתחום תעבורה תהיה האפשרות לסייע לכם להיחלץ מהקנס ומהסנקציות שנגררו בעקבותיה.

אם אתם רוצים לבדוק האם האכיפה שבוצעה למולכם הייתה חוקית כדאי לבדוק את הנושא מול עורך דין תעבורה שמתמחה בתחום האכיפה החדש והבתולי יחסית של האופניים והקורקינטים החשמליים, על כל פנים כדאי לשמור על החוקים שהובאו במאמר זה כדי להימנע מאי נעימויות עתידיות.

במידה וקיבלתם קנס ואתם רוצים לבדוק את האפשרות לבטל או להקטין אותו – תשלחו את צילום הקנס למייל שלנו : [email protected]  עם הסבר קצר של נסיבות המקרה ואנחנו נחזור אליכם תוך 24 שעות.

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן