שימוש בטלפון בזמן רכיבה על קורקינט

בסיבוב קצר ברחובות תל אביב תוכלו לראות נהגי קורקינטים רבים שמשתמשים בטלפון בזמן הנהיגה, הנהגים הללו מעמידים את עצמם בסכנה משמעותית, שכן כל פקח או שוטר שיצפה בהם משתמשים בטלפון בזמן הנהיגה יוכל לתת להם קנס בגובה 1,000 ₪ וכן, במידה והם מחזיקים ברישיון נהיגה יירשמו להם 8 נקודות.

אכיפת עבירות תנועה על קורקינטים חשמליים

משנת 2018 נרשמה עלייה משמעותית בשיעור האכיפה של עבירות תנועה הקשורות ברכיבה על קורקינטים חשמליים, בפרט בשנת 2018, בתל אביב בלבד נרשמו 55 דוחות בתחום השימוש בטלפון לרוכבי הקורקינטים והאופניים לעומת דוח אחד בלבד בשנת 2017.

באופן כללי חולקו בשנת 2018 22 אלף דוחות על עבירות תנועה של רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, עלייה של מאות אחוזים לעומת שנת 2017, את חלק הארי של העלייה ניתן לייחס לשדרוג שחל בסמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים ולהסדרת העבירות בחוק.

בעבר פקחים עירוניים הוגבלו ולא הורשו לרשום דוחות תנועה, כאשר רק שוטרים היו מורשים לתת דוחות וקנסות. כמו כן בשנת 2018 הוסדר תחום הקורקינטים והאופניים וחוקקו חוקים רבים שהגבילו בצורה משמעותית את החופש של רוכבי הדו גלגלי.

הוגדר כי אסור לרכב על קורקינטים חשמליים במדרכה משותפת להולכי רגל והותרה הנסיעה בשבילי אופניים ובכבישים בלבד. כמו כן, נאסר על רכיבה בשכרות, על רכיבה ללא קסדה, על רכיבה עם שתי אוזניות וכן נאסר על הרכבת אדם אחר על גבי הקורקינט החשמלי.

 

סכנות השימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה

בשלוש השנים האחרונות אנו עדים לעלייה מתמדת בכמות הרוכבים על אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים שמעורבים בתאונות ובתאונות קטלניות בפרט, בעוד שבשנת 2016 היו 18 הרוגים, בשנת  2018 נרשמה עלייה ל-20 הרוגים ובשנת 2019 הייתה עלייה נוספת כאשר מניין ההרוגים עמד על 27.

הנתונים לשנת 2019 עדיין לא נאספו אולם גם בשנה זאת היינו עדים לתאונות קטלניות רבות, כאשר זכורה במיוחד התאונה של ארי נשר ז"ל שנהרג בזמן שרכב על קורקינט חשמלי ביחד עם חבר.

מחקרים מראים ששימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה מעלה באופן משמעותי את הסכנה לתאונה, כך ששימוש בטלפון הנייד הוא לא רק לא חוקי אלא הוא מסוכן במיוחד. מחקרים מראים כי שימוש בנייד בזמן הנהיגה מגדיל את הסיכון לתאונה פי שמונה כאשר הנתון גבוהה אף יותר אצל הרוכבים על הקורקינטים והאופניים שכן השילטה שלהם בכלי נמוכה יותר ביחס לשליטה של הנהג במכונית.

 

התמודדות עם קנס בגין רכיבה תוך כדי שימוש בנייד

כמו שצוין קודם לכן, הקנס בגין רכיבה בקורקינט תוך כדי שימוש בנייד עומד על 1,000 ₪, לכך יש להוסיף רישום של 8 נקודות. נהג יקבל קנס יוכל לבחור בין האופציה של לשלם את הקנס ולספוג את הנקודות לבין ערעור לבית המשפט, במקרה כזה חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי שיוכל לספק הגנה טובה ואולי להביא לזיכוי.

עורכי דין שלנו בעלי ניסיון רב בתחום תעבורה והם ישמחו לבדוק את הקנס שקיבלתם כדי להעריך את סיכויי הערעור. אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון או לשלוח את הקנס עם הסבר קצר למייל המופיע בתחתית העמוד. אנחנו נחזור אליכם תוך 24 שעות!

*אין לראות באמור לעיל ייעוץ משפטי ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום ואין הכותב אחראי על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:
לקבלת ייעוץ מעורך דין
מידע נוסף
נהג חדש

קיבלת רישיון נהיגה? ברכות! הנך נהג חדש במדינת ישראל.

תאונות דרכים

כמות תאונות הדרכים בישראל גבוהה ביחס לאוכלוסייתה. תאונת דרכים

עורכי דין מומלצים נוספים:

השאירו פרטים ועו"ד יחזור אליכם בהקדם

שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין תעבורה, אשמח לקבל פרטים.
דילוג לתוכן